Sistemas de xestión da calidade

Sistemas de xestión de calidade

A área de calidade e medioambiente da CEO, dadas as novas esixencias do mercado que obrigan ás empresas a demostrar públicamente que son respectuosas co medio ambiente e cos niveis de calidade demandados, algo que tratan de conseguir a través de certificacións e estándares. Proporciona ao asociado a través das consultas información relativa ós sistemas de xestión.

Os sistemas de xestión da calidade axuda ás empresas a:

  • Sistematizar os seus procesos ( forma de actuar)
  • Permite a rápida adaptación ás expectativas do mercado
  • Contribúe á mellora continua e á consecución da satisfacción do cliente

A implantación dun sistema de Xestión da Calidade representa unha mellora na eficiencia interna da organización e constitúe unha importante vantaxe competitiva, que se reflicte na mellora dos resultados económicos.

Ademais, podemos atopar información sobre os principios da xestión, as razóns de implantar un sistema de xestión e os beneficios de este tipo de sistemas de xestión.

Dende o seu inicio, fai uns cincuenta anos, a teoría e a práctica da calidade no seu sentido contemporáneo foron gañando complexidade.  En relación á calidade desenvolvéronse numerosos conceptos, enfoques, modelos, métodos e ferramentas.

Estes conceptos, modelos e ferramentas da calidade constitúen os recursos técnicos que calquera organización ten a sua disposición para establecer o seu sistema de xestión da calidade. A norma ISO 900:200 define o sistema de xestión da Calidade (SGC) como “o sistema para dirixir e controlar unha organización con respecto á calidade”. Polo tanto, trátase dun concepto moito máis amplo co dos menos recursos técnicos, aínda que estes son esenciales.

O SGC é aquela parte do sistema de xestión da organización enfocada no logro dos resultados, en relación cos obxectivos da Calidade, para satisfacer as necesidades, expectativas e requisitos das partes interesadas, segundo corresponda. Proporciona confianza tanto interna como externa, sobre a capacidade da organización para ofrecer produtos e servizos que satisfagan os requisitos de forma coherente e é o marco de referencia para a mellora continua con obxecto de incrementar a probabilidade de aumentar a satisfacción do cliente e doutras partes interesadas.

As diferentes partes do sistema de xestión dunha organización poden integrarse conxuntamente co SGC, dentro dun sistema de xestión único, utilizando elementos comúns e obxectivos complementarios ou coincidentes cos outros obxectivos da organización tales como aqueles relacionados co crecemiento, os recursos financieros, a rentabilidade, o medio ambiente e a seguridade e saúde laboral.

Isto pode facilitar a planificación, a asignación de recursos, o establecemiento de obxectivos e a evaluación da evaliación da eficacia global da organización.

ISO 9001:2000

Hoxe por Hoxe todos debemos ser conscientes de que estamos ante un ámbito empresarial moi competitivo, cada día máis esixente, máis selectivo, no que todas as organizacións loitan por alcanzar e manter a sua posición de privilexio dentro dun mercado que non perdoa erros e a falta de concepción estratéxica.

A norma ISO 9001 é un modelo de xestión da Calidade qué reúne unha serie de pautas xenéricas que debe aglutinar calquera empresa, con independencia do seu tamaño ou actividade, para conseguir a tan buscada e necesaria CALIDADE.

  • En qué consiste:

    A norma ISO 9001:2000 está baseada en oito principios da xestión da Calidade:

    • Organización orientación ao cliente
    • Liderazgo
    • Participación do persoal
    • Enfoque baseado en procesos
    • Enfoque de sistema para a xestión
    • Mellora continua
    • Toma de decisións basadas en feitos
    • Relación mutuamente beneficiosa co proveedor

    A implantación dun Sistema de xestión da Calidade, basado no cumprimiento da norma internacional UNE-EN ISO 9001:2000, é hoxe en día o alicerce indispensable no camiño da mellora continua e a xestión por procesos.

    O propósito final da xestión por procesos é asegurar que todos os procesos dunha organización se desenvolvan de forma coordinada, mellorando a efectividade e satisfacción de todas e cada unha das partes interesadas, xa sexan clientes, accionistas, persoal, proveedores, así como a sociedad en xeral.

  • Vantaxes de la ISO 9000 

    Na actualidade a serie de normas ISO 9000 configuran a base de implantación de sistemas de calidade de maior recoñecemiento mundial. As normas ISO 9000 proporcionan un núcleo común, que é flexible e aplicable a calquera empresa independientemente da sua actividade ou dimensión.

    As vantaxes da implantación e certificación dun sistema de Xestión da Calidade, son múltiples e de gran importancia:

    • Comerciais e de imaxe
      • Confianza que se transmite ao cliente
      • Capacidade de adaptación
      • Satisfacción e fidelidade do cliente
      • Disminución de reclamacións
      • Mellora do servizo
      • Superar á competencia
    • Técnicas
    • Humanas
    • Económicas
    • Organizativas

“DESTACAR NUN COMPETITIVO MERCADO EMPRESARIAL”