A Xunta destinou en total este ano 12,5 millóns de euros a apoiar a saída exterior das empresas galegas, dos que 8,3 corresponden á liña Galicia Exporta Empresas
Esta liña de axudas promove accións de promoción exterior das pemes como asistencia a feiras ou as tendas en liña entre outras
Xunta de Galicia, Igape e CEO expuxeron as claves destas axudas nunha xornada híbrida celebrada hoxe e organizada por Conecta Ourense
A Xunta a través do Igape e a Oficina Conecta Ourense organizaron na sede da CEO a presentación técnica de ‘Galicia Exporta Empresas’, unha liña de axudas destinada a impulsar a internacionalización das pemes galegas. Esta iniciativa ten como obxectivo facilitar a súa entrada e consolidación en mercados exteriores nun contexto global marcado pola inestabilidade arancelaria e a necesidade de diversificar destinos.
A responsable de Conecta Ourense, María Fernández, fixo un percorrido destas axudas na propia oficina virtual do Igape así como a presentación das súas técnicas Placeres Conde, responsable da área de promoción internacional e Ana Giráldez, da área de internacionalización, que facilitaron aos participantes os detalles desta nova edición.
Estas axudas, de concorrencia non competitiva, pódense solicitar ata o 30 de setembro de 2025 e están dirixidas a pequenas e medianas empresas, incluídos autónomos, con sede en Galicia. As relatoras destacaron os conceptos subvencionables das mesmas, que inclúen por exemplo a participación en feiras e misións comerciais (presenciais ou virtuais), o márketing internacional e dixitalización para a exportación; a prospección de mercados, homologacións e certificacións ou a creación de catálogos, tendas en liña e análise de competencia.
Con respecto ás cantidades, pódese optar a unha subvención máxima de 150.000 € por solicitude e un gasto mínimo subvencionable de 3.500 €. Este programa da Xunta representa unha importante ferramenta para reforzar a presenza internacional do tecido empresarial galego.
A finalidade destas axudas é a de apostar por unha estratexia sólida de internacionalización que permita ás empresas galegas reducir a súa exposición a riscos externos, sobre todo nun escenario actual de incerteza que fai máis importante ca nunca escoller ben os destinos, diversificar e planificar cos recursos axeitados. A Xunta está levando a cabo unha Estratexia de Internacionalización que está a promover o goberno galego e que ten como principais claves a aposta pola dixitalización e a diversificación dos mercados exportadores, así como a profesionalización dos departamentos que traballan nestas áreas.
A Confederación Empresarial, entidade que ten en marcha as oficinas de Conecta Ourense, leva anos traballando activamente coas pemes ourensás para facilitar a súa saída ao exterior, ofrecendo asesoramento, formación e acompañamento estratéxico. De feito, esta oficina está á disposición de quen precise asesoramento preciso sobre estas axudas así como acompañamento na súa tramitación.
La sesión de hoy de Nexos encuentros por Ourense desveló las claves de este nuevo modelo fiscal obligatorio
Verifactu y la e-factura traen asociadas transparencia, trazabilidad y control en tiempo real
A partir de 2026 entra en vigor la obligatoriedad de enviar las facturas en tiempo real a la Agencia Tributaria
La CEO acogió esta mañana una nueva sesión online de las charlas Nexos, encuentros por Ourense, ciclo de jornadas informativas que desarrolla desde hace más de 5 años para acercar las novedades en todos los ámbitos que afectan a la gestión empresarial. Más de medio centenar de personas se congregaron ante la pantalla para asistir a las explicaciones sobre ‘Verifactu, claves, obligaciones y secretos de la facturación electrónica’.
La sesión de hoy estuvo presentada por el secretario de la CEO, Jaime Pereira, y el coordinador de banca institucional de Abanca, José Manuel Nogueira, quienes recalcaron la importancia de trasladar estos contenidos a las empresas. Para introducir todos los conceptos y claves fundamentales de Verifactu la sesión contó con la participación de Eva María Domínguez, economista en Vento Abogados & Asesores desde 2019. La ponente, Licenciada en Ciencias Económicas y Empresariales por la Universidad de A Coruña, cuenta con una sólida especialización en asesoramiento contable y fiscal y descifró todas las obligaciones y plazos que la facturación electrónica impondrá próximamente.
En su explicación, Eva Domínguez abordó en profundidad los nuevos requerimientos establecidos por la Administración tributaria en relación con los sistemas informáticos de facturación (conocidos como Verifactu) y la generalización de la factura electrónica, en cumplimiento de las recientes reformas legislativas.
El sistema Verifactu, desarrollado en el contexto de la Ley 11/2021 de lucha contra el fraude fiscal y su reglamento de desarrollo (RD 1007/2023), obligará a que los programas de facturación cumplan criterios técnicos estrictos —como la inalterabilidad, trazabilidad y conservación segura de la información—, con el objetivo de prevenir manipulaciones y garantizar la transparencia. Aquellos sistemas que remitan automáticamente las facturas a la Agencia Tributaria serán considerados ‘Verifactu’.
Por su parte, la factura electrónica se extiende a todas las relaciones comerciales entre empresarios y profesionales (operaciones B2B), de acuerdo con la Ley 18/2022 de creación y crecimiento empresarial. Domínguez explicó que ésta deberá emitirse en formato XML, firmada digitalmente y enviada a través de portales electrónicos habilitados, tanto públicos como privados. Además, se exigirá la confirmación de la recepción y el registro del pago, reforzando así los mecanismos contra la morosidad.
En cuanto a la implantación prevista de estos sistemas en el calendario, la ponente aclaró que Verifactu será obligatorio a partir del 1 de enero de 2026 para personas jurídicas y del 1 de julio de 2026 para personas físicas que desarrollen actividades económicas. Mientras que la factura electrónica entrará en vigor en un plazo de 12 o 24 meses desde la aprobación del reglamento correspondiente, dependiendo del volumen de facturación del contribuyente.
Domínguez insistió también en la responsabilidad de los proveedores de software, que deberán certificar el cumplimiento de la normativa mediante declaración responsable. En lo relativo a las sanciones, recordó que estas podrán alcanzar los 150.000 euros por ejercicio en caso de incumplimiento.
En definitiva, la jornada dejó constancia de que esta transformación supondrá un paso decisivo hacia la modernización de la gestión tributaria en España, además de una mayor transparencia y control fiscal.
Desde Conecta Ourense, queremos informarlle da publicación no DOG nº 93 de hoxe, venres 16 de maio de 2025, da nova convocatoria de axudas do IGAPE dirixida a apoiar a proxección exterior das empresas galegas:
IG622A – GALICIA EXPORTA EMPRESAS 2025
Tipo de procedemento: Concorrencia non competitiva (por orde de entrada) Obxecto: apoiar e incentivar accións de promoción exterior que melloren a competitividade das empresas galegas e reforcen a súa presenza nos mercados internacionais.
Beneficiarios:
Pemes e autónomos con centro de traballo en Galicia e polo menos un traballador por conta allea.
Startups certificadas por ENISA ou empresas con menos de 42 meses desde a súa constitución.
Intensidade da axuda:
70 % dos custos directos subvencionables
7 % de custos indirectos (cálculo automático)
Importes subvencionables:
Gasto mínimo: 3.500 € (sen IVE)
Gasto máximo: 150.000 € por empresa
Inicio do prazo de presentación: 26 de maio de 2025 ás 9:00 h
Con motivo desta publicación, convidámolo/a a participar na xornada formativa organizada por Conecta Ourense, coa colaboración do equipo técnico da Área de Internacionalización do IGAPE.
Será unha sesión práctica dirixida a explicar os requisitos clave da convocatoria, guiar ás empresas no proceso de solicitude e resolver dúbidas en directo. Ademais, as empresas asistentes poderán solicitar asesoramento individualizado para preparar e presentar correctamente a súa solicitude.
📅 Data: Martes 20 de maio de 2025 🕥 Hora: 10:30 📍 Lugar: Confederación Empresarial de Ourense 💻 Formato: Sesión híbrida – presencial ou videconferencia
✔️ Promoción internacional: Participación en feiras, eventos e misións comerciais (directas e inversas). ✔️ Márketing e comunicación internacional: Campañas para reforzar a imaxe da empresa en mercados exteriores. ✔️ Prospección de mercados: Estudos de competencia, benchmarking e boas prácticas. ✔️ Adaptación a mercados internacionais: Normativas, homologacións e requisitos técnicos. ✔️ Dixitalización: Tecnoloxías aplicadas á internacionalización.
Para máis información ou calquera aclaración, non dubide en contactar connosco:
Trátase dun programa acelerado no que as participantes obterán resultados, medicións e plan de acción despois dun mes de traballo
Na primeira edición, cinco empresas de distintos sectores, trazaron un plan concreto para reducir a súa pegada de carbono nun prazo establecido
A obtención dos selos acreditativos e cumprir cos parámetros de sostibilidade a nivel europeo son algúns dos obxectivos desta actividade de Conecta Ourense
A Xunta, a través de Igape e Gain, prestan apoio á Oficina Conecta Ourense da CEO, que pon en marcha esta iniciativa
A Oficina Conecta Ourense da CEO, apoiada pola Xunta a través do Igape e Gain, puxo en marcha esta mañá a segunda edición do programa para detectar e corrixir a pegada de carbono en distintos sectores de actividade. Nesta ocasión serán catro sesións nas que os participantes aprenderán a medir a súa pegada de carbono, analizar os resultados e desenvolver un plan de mitigación para reducir as súas emisións. Deste xeito, a CEO continúa coas accións encamiñadas a transformar o tecido produtivo da provincia, cara a modelos máis sostibles e innovadores.
A xornada en liña de hoxe foi informativa e o punto de partida deste seminario teórico práctico, que foi introducido pola coordinadora de Conecta Ourense, María Fernández, para explicar a importancia de por en marcha e aplicar estas medicións nas empresas, así como os contidos deste programa acelerado, que seleccionará seis empresas para traballar con elas en formación, estratexia e tamén nun plan de acción adaptado ás circunstancias de cada unha delas, co fin de axudalas a obter ese rexistro da pegada de carbono e as accións para minimizar o impacto da súa actividade.
María Fernández explicou tamén o contido de cada unha das sesións do programa, que se farán en liña os días 6 e 20 de maio, e 20 de xuño, e de xeito presencial o 2 de xullo para , coma o ano pasado, presentar resultados e avaliación das conclusións finais dos participantes. Nesta sesión de peche tamén se tratará como realizar o rexistro no Ministerio para la Transición Ecológica y Reto Demográfico para obter os selos Calculo e Reduzco.
Tamén estivo presente na xornada inicial deste programa Norberto Penedo, director da Área de Competitividade do Igape, que falou dos servizos da Oficina Económica de Galicia, entidade que serve de punto de punto de referencia para facilitar e axilizar a creación e desenvolvemento de iniciativas empresariais en Galicia. A Oficina Económica de Galicia ofrece asesoramento individualizado, apoio para a implantación de empresas, acceso á financiamento e acompañamento na transformación dixital, innovación e sostibilidade, buscando desburocratizar e simplificar os trámites empresariais coa administración, actuando como xanela única para novas oportunidades.
Norberto Penedo comentou tamén outras liñas que axudan ás empresas nas súas diagnoses e definición de follas de ruta en aspectos ambientais e de gobernanza con liñas específicas para os criterios ASG; así como o programa Re-acciona que ofrece ata 13 servizos para as empresas.
Esta liña ASG, afondou Penedo, na que que se está traballando xa nunha nova edición adaptada ás necesidades do tecido empresarial, busca que as pemes galegas implanten solucións avanzadas coas que reducir e aforrar recursos e diminuír a xeración de refugallos, dun lado, e desenvolver a responsabilidade social empresarial e avanzar nos mellores modelos de gobernanza, doutro.
A sesión contou tamén coa intervención da experta en pegada de carbono Marta Sánchez, directora de PFS Grupo, consultora que guiará ás empresas participantes cara a esta medición da pegada de carbono. A relatora explicou de modo xenérico os contidos do resto das xornadas, comezando pola definición de pegada de carbono e a importancia e beneficios para as empresas de realizar esta medición. Igualmente, prestou especial atención ao novo Real Decreto 214/2025 publicado hai escasos quince días e que establece o rexistro de pegada de carbono, compensación e proxectos de absorción de dióxido de carbono e a obrigación do cálculo da pegada de carbono e da elaboración e publicación de plans de redución de emisións de gases de efecto invernadoiro para determinadas empresas. A experta presentou os requisitos para saber a que empresas é de aplicación esta nova normativa.
Tamén abordou o marco regulatorio desde o nivel europeo ata o autonómico e as metodoloxías de cálculo, que se farán ao longo das seguintes xornadas coas empresas participantes. Adiantou as ferramentas que se utilizarán nas vindeiras sesións para, na última delas, poder amosar os resultados alcanzados, e fixo un recorrido por exemplos reais deste avance en empresas galegas. Este programa, eminentemente práctico, tamén tratará coas empresas un plan de acción personalizado para mitigar esta pegada na actividade de cada unha delas.
Formato acelerado dun programa imprescindible hoxe en día
O formato deste programa logrará, en menos de dous meses, traballar con seis empresas e presentar na sesión final resultados concretos, o cálculo dos alcances 1 e 2 e os plans de mitigación axeitados para cada unha. Estes alcances 1 e 2 da pegada de carbono fan referencia ás emisións directas e indirectas que xera unha organización; no primeiro caso as directas producidas por fontes que a organización controla, como o consumo de combustibles en vehículos ou maquinaria; e no segundo ás indirectas asociadas á enerxía comprada e consumida pola organización, como a electricidade. Ambos alcances son esenciais para entender o impacto total dunha organización e deseñar estratexias efectivas para reducir as emisións e o impacto ambiental das actividades humanas e empresariais.
Este cálculo permite a calquera empresa ou organización ter coñecemento do impacto que a súa actividade xera sobre o clima para así emprender un camiño de mellora e compromiso coa redución deste tipo de emisións. O programa que Conecta Ourense pon en marcha pretende concienciar sobre a importancia de medir e reducir o impacto ambiental das empresas implantando accións concretas que non só favorezan a sostibilidade e a redución do impacto sobre o cambio climático, senón que tamén poidan traducirse en beneficios económicos e de reputación para as empresas.
Hoxe, como cada 28 de abril desde a Confederación Empresarial de Ourense celebramos coa OIT o Día Mundial para a Seguridade e a Saúde no Traballo.
Este ano baixo o lema Revolucionar a saúde e a seguridade: o papel da IA e a dixitalización no traballo
A dixitalización e a automatización están a transformar millóns de postos de traballo en todo o mundo, creando grandes oportunidades para mellorar a seguridade e a saúde no traballo.
A automatización e os sistemas de supervisión intelixentes poden reducir as exposicións perigosas, previr lesións e mellorar as condicións xerais de traballo. Con todo, estes avances tamén conlevan novos riscos potenciais que requiren respostas políticas proactivas e adaptables.
La Confederación Empresarial presentó hoy una nueva etapa del programa exportou, apoyado por la Diputación de Ourense
Esta iniciativa consolida su impacto global y apuesta por una plataforma más inteligente y colaborativa
La explicación de nuevos objetivos y actividades fueron el eje de la jornada de esta mañana en Frigoríficos Arcos, empresa participante de los programas de exportou
Autoridades y empresarios realizaron una visita a las instalaciones tras la presentación
O Carballiño, 21 de abril de 2025. La CEO presentó hoy en las instalaciones de Frigoríficos Arcos una nueva etapa del programa exportou 2025, un ambicioso ecosistema que refuerza su compromiso con la internacionalización, la sostenibilidad y la transformación digital de las empresas ourensanas.
El acto tuvo lugar en la sede de una empresa familiar que ha participado en las actividades y programas de esta iniciativa desde su creación en 2017, y que ha destacado por su trayectoria y compromiso con sus orígenes, hasta alcanzar hoy, desde sus instalaciones en el polígono A Uceira, una posición de liderazgo en su sector.
José castro, teniente alcalde de O Carballiño, fue el encargado de dar la bienvenida a la visita, acompañado del concejal José Manuel Dacal, y destacó ‘la importancia que para la economía local tiene programas como exportou y ejemplos como el de la empresa en la que estamos’.
Durante su intervención, la presidenta de la CEO destacó que Exportou «no solo evoluciona, sino que se transforma en estos momentos en una plataforma más potente y útil, pensada para que ninguna empresa, por pequeña que sea, se quede sin aprovechar su potencial internacional». A su vez, puso en valor el papel ejemplar de Frigoríficos Arcos como una firma que «demuestra que la innovación, la sostenibilidad y la internacionalización pueden ir de la mano con resultados admirables». La presidenta también agradeció el firme respaldo de la Diputación de Ourense, destacando la importancia de la colaboración público-privada como motor de transformación del tejido empresarial local. “Exportou 2025 es una apuesta por el conocimiento, la tecnología y la cooperación, y consolida el compromiso con un futuro donde nuestras empresas no solo estén presentes en el mundo, sino que lo hagan con voz propia y con impacto positivo”, concluyó.
El presidente de la Diputación, Luis Menor, participó también en esta presentación, destacando la apuesta del gobierno provincial por emprendedores como Frigoríficos Arcos, y por facilitar a los empresarios ‘herramientas para que puedan crecer e internacionalizarse, a pesar de las dificultades y trabas para comercializar sus productos en un mercado global en constante evolución’, dijo el presidente provincial. Luis Menor describió como ‘valiente’ proyectos como exportou que actúan frente a las trabas y aranceles que marcan la actualidad, además de ser una iniciativa ‘útil, competitiva, digital e innovadora’ que sirve para que el tejido empresarial afronte los desafíos del mercado internacional y refuerce su ‘posición competitiva’.
Por su parte, el gerente y socio de Frigoríficos Arcos, Camilo González Atanes, recordó los inicios de la empresa y el relevo generacional que protagonizaron él y su hermano Daniel de una firma iniciada por su padre hace más de 60 años, así como el traslado al polígono A Uceira hace más de una década. Su apuesta por el producto, y una forma que fue pionera en la cocción y el envasado, hizo que conquistasen tanto el canal Horeca como países de los cinco continentes. En su intervención agradeció la participación en este tipo de proyectos e iniciativas de la mano de la CEO para lograr esta apertura al exterior. Hoy en día, desde su ubicación en la nueva nave, han pasado de 2 empleados a más de 30, y tras visitar ferias nacionales e internacionales se han posicionado desde hace una década en 20 países de todo el mundo, con Reino Unido como destino más fiel al producto que venden. La CEO ha reconocido esta trayectoria con el primer premio José Manuel Pérez Canal a la Exportación.
Trayectoria de exportou, objetivos e iniciativas de la nueva etapa
Exportou nació en 2017 con el objetivo de facilitar el acceso de las empresas de Ourense al comercio internacional. En estos ocho años, el proyecto ha logrado cifras destacables: más de 300.000 usuarios registrados de 41 países y 700.000 visitas a la plataforma digital, más de 770 encuentros comerciales realizados con 312 visitas y 458 encuentros comerciales, 58 empresas en el directorio internacional ‘Marca Ourense’ con 102 referencias en español, inglés y francés, y la utilización de herramientas innovadoras como las visitas virtuales 360º.
La edición 2025 viene acompañada de nuevas iniciativas como exportou>COMEX, exportou>GASTROEVOLUCIÓN y exportou>SOSTIBLE, dirigidas a impulsar la competitividad y posicionar los productos de Ourense en el mercado global. El objetivo marcado en esta etapa es que al menos 120 empresas se beneficien del programa este año, y que la sostenibilidad se convierta en una verdadera ventaja competitiva.
Además, se han fijado otros objetivos estratégicos como impulsar la transformación digital y sostenible del tejido empresarial, especialmente de las pymes y empresas rurales; ampliar y diversificar la presencia de las empresas ourensanas en mercados nacionales e internacionales; crear comunidades colaborativas y dinámicas, como la Comunidad exportou>ESG, fomentando el aprendizaje compartido y las sinergias intersectoriales. También se persigue en esta nueva trayectoria posicionar los productos ourensanos en la gastronomía contemporánea mediante iniciativas como exportou>GASTROEVOLUCIÓN, fomentar la adopción de prácticas empresariales responsables y sostenibles, acompañando a las empresas en sus procesos de diagnósticos, implementación y comunicación de estrategias ESG y, en definitiva, reforzar el papel de exportou como servicio público avanzado y referente provincial en el apoyo a la internacionalización y la competitividad empresarial, contribuyendo a un tejido económico provincial más resiliente, innovador y preparado para los desafíos del futuro.
La sesión de hoy de Nexos Encuentros por Ourense abordó la problemática de las empresas familiares
Este tipo de compañías supone casi el 90% del tejido empresarial en nuestro país
La empresa familiar es un pilar clave de la economía española: representa el 89% del tejido empresarial, generando el 57,1% del PIB privado y empleando a más de 6,5 millones de personas. Sin embargo, su continuidad enfrenta desafíos fundamentales: el relevo generacional y la sucesión en el gobierno corporativo. No siempre es sencillo organizar este paso de la sucesión en la dirección, pero resulta necesario para que la empresa continúe su actividad cuando las nuevas generaciones continúan con el legado.
Esta mañana la CEO acogió una nueva sesión de Nexos, Encuentros por Ourense para analizar estas cuestiones bajo el título ‘Empresa Familiar: Sucesión y Gobierno Corporativo’ abordando las principales dificultades que afectan a estas compañías. El secretario de la confederación, Jaime Pereira, destacó en la presentación la importancia de este tipo de empresas y su ‘necesaria sostenibilidad a lo largo de las generaciones a través de una gestión eficaz de la sucesión’. Estuvo acompañado por José Manuel Nogueira, coordinador de banca institucional de Abanca, entidad que apoya la celebración de estas jornadas, quien también coincidió en señalar la relevancia, no sólo de estas sesiones informativas, sino también del tema de la jornada de hoy, que afecta a casi el 90% de las empresas actuales.
Para profundizar en estas cuestiones, la sesión contó con la participación de Santiago Paz Lamela responsable del Área Mercantil de Vento Abogados & Asesores, y Pablo Guntiñas, responsable del área de Empleo Público en el mismo despacho. Los expertos destacaron que las claves para afrontar con éxito la sucesión en la gerencia del negocio pasan por el entendimiento y la profesionalización, cuestiones que pueden canalizarse a través de mecanismos como el pacto de socios y/o el protocolo familiar.
En su explicación, el ponente destacó que uno de los mayores retos de estas empresas es la sucesión en la dirección: solo un tercio de las empresas familiares logra la transición a la segunda generación, y apenas un 13% sobrevive a la tercera. La clave está en la elección del sucesor, que no siempre coincide con la línea hereditaria ni con la idoneidad para el cargo.
Otro aspecto crucial, añadió Paz Lamela, es la gobernanza. La legislación ofrece un marco general, pero cada empresa debe definir su modelo de gestión contestando a preguntas como ¿quién dirige?, ¿qué papel juegan otros miembros de la familia?, ¿se prioriza la reinversión o el reparto de dividendos? Con este paso se puede conseguir que la toma de decisiones no sea fuente de conflicto si no se establecen normas claras.
Para afrontar estos desafíos, existen herramientas clave como el protocolo familiar, un acuerdo interno que regula la sucesión, las políticas de gestión y la resolución de conflictos. Además, la profesionalización del asesoramiento resulta fundamental para garantizar un gobierno eficiente y equilibrado.
En definitiva, la conclusión de la jornada estableció que la sostenibilidad de la empresa familiar depende de una planificación estratégica que garantice su continuidad sin perder su esencia. Asimismo, la prevención de conflictos y la profesionalización de la gestión son pasos esenciales para asegurar su futuro.
La presidenta de la CEO destacó los avances logrados, pero insistió en la necesidad de eliminar la segregación de género en el mundo laboral.
Ourense, 7 de marzo de 2025 | Con motivo del Día Internacional de la Mujer, la CEO acogió el tradicional acto para conmemorar esta fecha junto a otras mujeres empresarias y trabajadoras representantes de sectores económicos, empresariales y administración. La presidenta de la entidad, Marisol Novoa, destacó en su intervención la importancia de seguir avanzando en igualdad de oportunidades en el ámbito laboral. En un acto que reunió a mujeres de múltiples sectores, Marisol Novoa puso en valor la presencia femenina en profesiones tradicionalmente masculinizadas y la necesidad de eliminar estereotipos de género: ‘Hoy celebramos los logros alcanzados, pero aún queda camino por recorrer. La educación es clave para la igualdad y debemos seguir trabajando para que las mujeres puedan acceder a cualquier profesión sin barreras ni prejuicios», subrayó la presidenta.
Durante su intervención, se hizo especial mención a la escasa presencia de mujeres en sectores como el transporte, la mecánica, los cuerpos de seguridad o las profesiones STEM (ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas). Como ejemplo, se resaltó la labor de Marta Asensio, policía nacional, y Cristina Posada, primera bombera de Ourense, quienes compartieron sus experiencias en el evento. Por su parte, la policía Marta Asensio animó a las niñas y chicas que quieran acceder a esta profesión mientras que Cristina Posada, primera bombera en Ourense, recordó el apoyo que encontró dentro del cuerpo en sus inicios.
El mensaje central del acto fue claro: la lucha por la igualdad no es solo de las mujeres, sino de toda la sociedad. «No queremos mujeres en mundos de hombres, sino personas capacitadas desempeñando los mismos trabajos con igualdad de condiciones», resaltó Marisol Novoa, quien aprovechó igualmente para hablar sobre el Gabinete de Igualdad, creado hace seis años con apoyo de la Xunta de Galicia, que ofrece asesoramiento gratuito a empresas para fomentar la igualdad y reducir la brecha salarial. «Las empresas juegan un papel clave y deben seguir aprovechando el talento y liderazgo femenino», afirmó.
As empresas interesadas poden dirixirse ás oficinas de Conecta Ourense para a súa tramitación
Xunta de Galicia, Igape e CEO expuxeron as claves destas axudas nunha xornada celebrada hoxe na sede empresarial e organizada por Conecta Ourense
A sesión xirou en torno á innovación, financiamento e competitividade, e os apoios asociados a estas áreas estratéxicas de xestión empresarial
José Manuel Fernández, subdirector da Oficina Económica de Galicia foi o encargado de explicar estes apoios
María Fernández, responsable de Conecta Ourense, salientou a importancia destas áreas como ‘piares fundamentais da actividade empresarial hoxe en día’
Ourense, 11 de febreiro de 2025_ A recente publicación das liñas de apoio do Igape para distintos sectores e ámbitos de actuación, propiciou a celebración, esta mañá na CEO, dunha sesión que recompilou a explicación de ata catorce axudas pertencentes as áreas de innovación, financiamento e competitividade.
A Xunta e a CEO, no marco da iniciativa Conecta Ourense, organizaron a xornada para dar conta dos detalles destas convocatorias, das que novos prazos de presentación saíron tamén publicados recentemente no DOG. María Fernández, responsable da oficina Conecta Ourense, destacou na súa presentación o papel desta iniciativa que funciona desde hai 3 anos como enlace entre a administración e o tecido empresarial para axudar na detección e tramitación destas axudas. Novoa tamén introduciu a José Manuel Fernández, subdirector da Oficina Económica de Galicia, quen explicou os detalles das mesmas e falou dos servizos que a Oficina Económica pon a disposición do sector empresarial.
En primeiro lugar, o relator expuxo os apoios no eido da innovación das catro liñas abertas que comprenden axudas para startups de ata 20.000 euros para este tipo de empresas con menos de 5 anos de traxectoria, que participasen en aceleradoras ou acrediten innovación. A intelixencia artificial ten a súa liña específica que concede ata un millón de euros para proxectos baseados en IA como desenvolvemento tecnolóxico, implantación ou formación neste campo. Igape Innova vai destinada a pemes e grandes empresas e contempla axudas de ata o 50% en innovación de procesos e deseño de produtos ou servizos. E, por último, dentro da innovación, o Ticket Innova permite cubrir o 80% dos custos, ata 48.000 euros para servizos externos de innovación, certificacións, estudos de viabilidade ou procesos dixitais emerxentes.
Para o financiamento empresarial o Igape puxo en marcha o acceso ao crédito para pemes con préstamos entre 3.000 e un millón de euros e bonificacións nos xuros e avais. Por outro lado, está aberta tamén a convocatoria dos préstamos directos para proxectos estratéxicos en innovación, concentración empresarial ou internacionalización, que contan con ata 12 anos de prazo e bonificacións do xuro ata 5 puntos. Para rematar este apartado, José Manuel Fernández falou tamén dos préstamos máis axudas a grandes empresas FTX, préstamos parcialmente reembolsables de ata o 70% do investimento, combinados cunha subvención do 15%.
Xa para finalizar, e antes do apartado no que os asistentes interesados recibiron asesoramento personalizado, o relator do Igape fixo referencia a un bloque de cinco apoios para fomentar a competitividade das empresas galegas, como as axudas a investimentos en forma de subvencións de entre o 25 e 35% para novos establecementos ou ampliacións.
Os apoios para investimentos de entre 800.000 euros e 10 millóns de euros ou a creación de 25 ou máis empregos, están destinados á atracción de empresas a Galicia, outra liña aberta, que se centra sobre todo na creación dun novo establecemento, a ampliación de capacidade dun establecemento existente, a diversificación da produción dun establecemento existente en produtos que anteriormente non se producían no mesmo, ou o cambio fundamental no proceso global de produción do produto ou produtos motivo do investimento no establecemento.
Completaron este bloque de competitividade, as axudas para a transformación dixital de procesos e sistemas intelixentes, as axudas á automoción que financian a innovación neste sector, os investimentos produtivos e as enerxías renovables e hidróxeno. E para finalizar, o xa coñecido programa Re-acciona que compila un amplo abano de servizos de asesoramento e mellora competitiva para pemes, cunha subvención do 80%.
A sesión rematou co asesoramento personalizado por parte dos expertos do Igape e de Conecta Ourense, entidades ás que as empresas interesadas poden dirixirse para obter axuda coa tramitación destas convocatorias.
La sesión de hoy de Nexos Encuentros por Ourense repasó la gestión y protección de datos en los departamentos de Recursos Humanos
Marisol Nóvoa, presidenta de la CEO, y Mateo Alonso, coordinador de Banca Institucional de Abanca, presentaron la jornada
Las ponentes, Laura Casal y Julia González, proceden de la consultora de riesgos MatErh
Ourense, 5 de febrero, 2025_ En el actual contexto digital y normativo, la correcta gestión de los datos personales en el ámbito de los Recursos Humanos se ha convertido en un aspecto clave para las empresas, en mayor medida si se tienen en cuenta las continuas actualizaciones normativas experimentan. Con el objetivo de abordar la situación de esta materia y garantizar el cumplimiento de la legislación vigente, CEO y Abanca han celebrado esta mañana una nueva sesión online de Nexos Encuentros por OUrense, en la que expertas de la consultora MatErh han abordado los aspectos fundamentales de la protección de datos en la gestión de personas candidatas y empleadas.
El webinar Buenas prácticas en la gestión de datos personales en los departamentos de Recursos Humanos fue introducido por Marisol Novoa, presidenta de la CEO, y Mateo Alonso, coordinador de Banca Institucional de Abanca. Ambos coincidieron en el completo repertorio de temas que estas cápsulas informativas han desarrollado desde sus inicios hace años, y apostaron por continuar la colaboración para ‘poder seguir informando de todas las novedades relacionadas con la gestión empresarial’ en palabras de Marisol Novoa.
Laura Casal, directora del Área de Consultoría de riesgos y Julia González, consultora de riesgos de MatErh analizaron durante la sesión los distintos tipos de datos personales que pueden ser tratados en Recursos Humanos, tanto en el caso de candidatos (datos identificativos, académicos, profesionales, etc.) como en el de trabajadores (datos bancarios, de empleo, seguros, entre otros); y destacaron la importancia del deber de información, recogido en el Reglamento General de Protección de Datos, que obliga a las empresas a informar a los interesados. Las ponentes también repasaron los principios esenciales para el tratamiento de datos personales en el ámbito laboral, recogidos en la normativa aplicable en esta materia, y entre los que destacaron la licitud, lealtad y transparencia; la minimización de datos; la exactitud y actualización; la limitación del plazo de conservación y la seguridad de la información.
En cuanto a la gestión y tratamiento de datos en el desarrollo de la relación laboral, en el webinar se abordaron temas clave como el registro de la jornada a través de un sistema lo menos invasivo posible y que evite el uso de datos biométricos, salvo excepciones. Igualmente, explicaron otros aspectos como el proceso correcto para la recepción de currículos de candidatos y la cesión de datos a terceros, justificada y sujeta a principios de necesidad; o cuándo es viable el control empresarial mediante la monitorización de dispositivos o la videovigilancia y geolocalización, siempre con una base jurídica de interés legítimo y en casos proporcionales y justificados.
Para terminar, las expertas recordaron que, al finalizar la relación laboral, los datos deben eliminarse o bloquearse, manteniéndose únicamente aquellos que la normativa exige conservar durante un tiempo determinado, por ejemplo, tres meses para los correos electrónicos corporativos.
En definitiva, el cumplimiento de la normativa de protección de datos no solo es una obligación legal, sino que fortalece la confianza y transparencia dentro de las organizaciones. Por lo tanto, las empresas deben adoptar políticas y medidas adecuadas para garantizar el uso correcto y seguro de la información personal de sus empleados y candidatos, minimizando los riesgos de incumplimiento.
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